راهنمای شناخت کامل ویژگی ها، مزایا و معایب زنبورهای کارنیولان ( کارنیکا )

 

 

زنبور عسل کارنیولان Apis mellifera carnica» کارنیولان ها زیرگونه ای از زنبور عسل غربی، بومی منطقه کارنیولان اسلوونی هستند. آنها یک انتخاب محبوب برای زنبورداران تفننی در اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی هستند.

آیا می خواهید تصمیم بگیرید که کارنیولان گزینه خوبی برای زنبورداری است؟ به خواندن ادامه دهید تا ویژگی های آنها را همراه با جوانب مثبت و منفی نژاد کشف کنید.

فهرست مطالب
      ویژگی های زنبور عسل کارنیولان
      طبیعت لطیف
      عسل جویان عالی
      مقاومت خوب در برابر آفات
      سازگار با شرایط
      تمایل به بچه دهی
  ظاهر
  نحوه کارکرد کندو کارنیولان
  نقاط قوت
  نقاط ضعف
  پنج واقعیت کارنیولان
  سوالات متداول
     تفاوت زنبورهای ایتالیایی و کارنیولایی چیست؟
     آیا زنبورهای کارنیولان تهاجمی هستند؟
     چگونه از تجمع زنبورهای کارنیولان جلوگیری کنیم؟
     زنبورهای باکفاست در مقابل زنبورهای کارنیولا - چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟
 جمع بندی

ویژگی های زنبور عسل کارنیولان
کارنیولان ها عموماً زنبورهای خوش اخلاقی هستند که برای مبتدیان ایده آل هستند. آنها سخت کوش هستند، به خوبی با شرایط چراگاه سازگار می شوند و مقاومت خوبی در برابر آفات دارند. کندوی زنبورهای کارنیولان زمانی که با منابع غذایی فراوان احاطه شود سریع رشد می کند، بنابراین فضا باید به دقت کنترل شود تا از بچه دهی پرهیز شود.

طبیعت لطیف
زنبور کارنیولان یک نژاد ملایم است که برای علاقه مندان یا تازه واردان زنبورداری یک گزینه عالی است. آنها تمایل دارند بازرسی ها را بدون اینکه بیش از حد تهاجمی شوند بپذیرند، اگرچه معمولاً کمی دود لازم است.

نژادهای زنبورها با هم متفاوت است، اما معمولاً متوجه خواهید شد که زنبورهای باکفست و کردوان به نسبت بقیه تهاجم کمتری از خود نشان می دهند.کندوهای کارنیولان نسبتا آرام هستند. کلنی ها معمولاً ملکه جدید را به سرعت با احتمال کمتری برای کشته شدن می پذیرد. این ویژگی منجر به زنبورداری کارآمدتر می شود، زیرا زمان کمتری طول میکشد تا ملکه جدید شروع به تخم گذاری کند.

اگر به انتخاب های بیشتری از زنبورهای آرام علاقه دارید، حتما این نوع از نژادهای زنبور را بررسی کنید . ما به طیفی از نژادهای زنبور عسل نگاه می کنیم، برخی از آنها به نسبت بقیه دوستانه تر از دیگران رفتار می کنند!

عسل جویان عالی
زنبور Carniolan در اوایل بهار وارد عمل می شود و به دنبال منابع شهد به جستجو می پردازد. در حالی که اکثر نژادهای دیگر زنبورها در کندو باقی می مانند، این زنبور به سرعت شروع به تولید مثل و قاب بافی می کند.Carniolan با کمک زبان بسیار بلند خود، به شهد ذخیره شده در گل ها و شبدر دسترسی پیدا می کند. وقتی شرایط منطقه خوب باشد، کلنی آنها بخوبی رشد می کند.

Carniolans  برای زنبوردارانی که در مناطقی که زمستان آنها زود فرا می‌رسد جذاب خواهند بود. آنها در بین سایر نژادها زودتر به جستجوی شهد خواهند پرداخت و احتمالاً برای زمستان ، بهتر آماده خواهند شد.

مقاومت خوب در برابر آفات
انگل هایی مانند واروآ و کنه های تنفسی یک مشکل دائمی برای زنبورداران در سراسر جهان هستند. اگر کنترل نشود، می توانند جمعیت کندو را پایین بیاورند و باعث فرار بازماندگان شوند.

زنبورهای عسل کارنیولان مقاومت خوبی در برابر انگل ها و برخی بیماری ها دارند. آنها از کندوی خود در برابر تهدیدات عنکبوتیان و سایر حشرات انگلی دفاع می کنند. زنبورداران همچنان باید کندوهای خود را به صورت دوره ای بازرسی کنند و درمان کنه اغلب مورد نیاز است.

سازگار با شرایط
کارنیولان ها به سرعت به تغییرات طبیعت واکنش نشان می دهند. با افزایش دسترسی به شهد، آنها به سرعت جمعیت کارگر خود را افزایش می دهند تا از مزایای اضافی استفاده کنند. این بدان معناست که کلنی اغلب تا تابستان ذخایر قابل توجهی از گرده و عسل خواهد داشت.

در طول کمبود شهد و با نزدیک شدن به زمستان، کارنیولان ها تولید مثل را به حداقل می رساند. آنها با یک کندوی کوچک زمستان گذرانی می کنند و این مزیت به آنها این امکان را می دهد که رویکردی اقتصادانه نسبت به عسل ذخیره شده داشته باشند. یک کلنی کوچک به معنای دهان کمتر برای تغذیه است.

زنبورهای Carniolan مستعد بچه دهی هستند و می توانند برای زنبوردارانی که زنبورها و عسل قابل توجهی را از دست می دهند خسته کننده باشد. این رفتار اغلب در هنگام زیاد شئن جمعیت اتفاق می افتد. آنها آنقدر سریع رشد می کنند که کندو باید به خانه جدیدی منتقل شود.

زنبوردارانی که تصمیم به استفاده از زنبورهای کارنیولان دارند به یک رویکرد فعال و عملی نیاز دارند. بازرسی های منظم در طول جریان شهد ضروری است و جعبه های اضافی یا طبق ها باید زودتر از شلوغ شدن کندو اضافه شوند.

ظاهر
زنبورهای کارنیولان معمولاً قهوه ای تیره یا خاکستری با نوارهای قهوه ای روشن هستند. گاهی اوقات به دلیل رنگ شکم به آنها زنبورهای خاکستری نیز می گویند.کارنیولان ها تقریباً به اندازه زنبور عسل ایتالیایی هستند ولی اندازه زبان انها متفاوت است و می تواند تا 6.7 میلی متر اندازه گیری کند. آنها همچنین دارای موهای کوتاه و مفاصل آرنج بلند نسبت به سایر نژادهای زنبور عسل هستند.

نحوه کارکرد کندو کارنیولان
مدیریت زنبورهای کارنیولان نسبتاً آسان است و آنها تولید کنندگان بزرگی از بره موم نیستند، بنابراین پاکسازی کمتری نیاز دارند. اگرچه این نژاد از زنبورها غیر تهاجمی در نظر گرفته می شوند، اما معمولاً از زنبورهای ایتالیایی دفاعی تر هستند. معمولا قبل از رفتن به محل کار نیاز به دود است.جمعیت بهار می تواند زمان شلوغی برای زنبورداران کارنیولا باشد. اغلب کندو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کندو فضای کافی دارد.

نقاط قوت
  یکی از اولین نژادهای زنبور عسل که در اوایل بهار شروع به جستجوی شهد می کتد.
  بیشتر اوقات زنبورهای غیر تهاجمی.
  در صورت نیاز به سرعت تولید مثل را افزایش یا کاهش می دهند.
  مقاومت خوب در برابر کنه ها، سوسک های کندوی کوچک و برخی بیماری ها.
  مصرف کنندگان اقتصادی ذخایر عسل در زمستان.
  حتی در هوای بد ، هر روز زمان بیشتری را صرف جستجوی شهد می کند.
  مانند برخی از نژادهای زنبور عسل تمایلی به غارت ندارد.
  در صورت مدیریت صحیح برای مناطق شهری مناسب است.

نقاط ضعف
  از برخورد با تابستان های طولانی و گرم راضی نیستید.
  تمایل به بچه دهی دارند زیرا می توانند به سرعت از فضای موجود بزرگتر شوند.
  اغلب در اوایل بهار به تغذیه تکمیلی نیاز دارند.
  اگر ملکه علامت گذاری نشود، تشخیص آن دشوار است.

پنج واقعیت کارنیولان
  Carniolans همچنین به عنوان Carnies شناخته شده است.
  نام علمی زنبور عسل کارنیولا Apis mellifera carnica است.
  این یکی از زیرگونه های زنبور عسل غربی است.
  Carniolan بومی Kočevje یک منطقه فرعی از Carniola در اسلوونی است.
  این نژاد همچنین در طبیعت کرواسی، صربستان، اتریش، مجارستان، مونته نگرو، بوسنی و بلغارستان زندگی می کند.

سوالات متداول
چه تفاوت بین ایتالیایی و زنبور عسل Carniolan  وجود دارد ؟

هر دو نژاد گزینه های بسیار خوبی هستند، که کندوهای بزرگ را در شرایط مناسب می سازند و عسل خوبی در هنگام برداشت فراهم می کنند. زنبورداران ممکن است متوجه شوند که زنبورهای ایتالیایی کمتر تهاجمی هستند و تمایل کمتری به بچه دهی دارند. کارنیولان ها آفات را با شدت بیشتری مدیریت می کنند، در طول روز بیشتر کار می کنند و در بهار زودتر از زنبورهای عسل ایتالیایی شروع به جستجوی غذا می کنند.

آیا زنبورهای کارنیولان تهاجمی هستند؟
در حالی که زنبورهای کارنیولان ممکن است کمی تهاجمی تر از زنبورهای ایتالیایی و باکفاست باشند، آنها نسبت به نژاد روسی حالت دفاعی کمتری دارند و بسیار دوستانه تر از زنبورهای عسل آفریقایی هستند .

چگونه از ازدیاد جمعیت زنبورهای کارنیولان جلوگیری کنیم؟
زنبورهای کارنیولا بچه دهی می کنند زیرا آنها به سرعت شانه می سازند و فضای خالی ندارند. اگر زنبورداران به دقت فضای موجود کندو را زیر نظر داشته باشند، باید بتوانند بچه دهی را کاهش دهند.

زنبورهای باکفاست در مقابل زنبورهای کارنیولا - چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟
در حالی که هر دو نژاد زنبور عسل تولیدکنندگان خوبی هستند، Carniolans احتمال بیشتری دارد که بچه دهی کند و کمی پرخاشگرتر باشند. زنبورهای باکفاست رشد بهاره نسبتاً ملایمی دارند و از شکوفه‌های اولیه بهار استفاده نمی‌کنند.

جمع بندی
زنبورهای عسل کارنیولان یک نژاد محبوب در بسیاری از نقاط جهان هستند. آنها زنبورهای خوبی هستند و در شرایط مناسب عسل زیادی برای زنبورداران فراهم می کنند. نقاط ضعف آنها را می توان با شیوه های خوب زنبورداری مدیریت کرد.رشد می کنند.  

مدیریت سایت : لازم به ذکر میداند وقتی صحبت از خصوصیات نژادها مطرح میشود ، منظور خصوصیات لاین های خالصی است که ملکه آنها در محط های ایزوله جفت خورده یا به روش مصنوعی تلقیح شده باشند و جفت های طبیعی در محیط های غیر ایزوله میتوانند تصورات متفاوتی را نسبت به آنچه آورده شده از خود نشان دهند.